Pokud jste milovníky domácí pohodičky, kafíčka, dortíčku a klidu, určitě Vás nepřitahují obchody plné lidí (zvlášť před Vánocemi). Nekonečné prohlížení stojanů a věšáků, hledání toho správného a skvěle padnoucího kousku, který Vám v šatníku chybí. Hlasitá hudba, umělé osvětlení, klimatizace a zástupy nákupčích. Pro mnohé noční můra. V poslední době se ale čím dál více rozšiřuje fenomén nakupování oblečení online, což přináší do určité míry řešení.
Náš trh se za posledního půl roku rozrostl minimálně o dva velké prodejce online módy. Ne, že by tu předtím žádní nebyli. Byli tu, a byli i velmi oblíbení, ale jejich záběr nebyl tak široký. Nejnovější servery se na trh uvedly nejen velkým množstvím zboží mnoha značek, ale i neuvěřitelnými slevami. Inu, kdo by také odolal 70% slevě na úplně cokoliv.
Výhody a nevýhody
Nespornou výhodou online nakupování je pohodlí domova. Stačí otevřít internet (ať na mobilu, nebo na počítači), najít e-shop s hledanými hadříky a pak už jen najít ten správný. Nemusíte se kvůli tomu hnout ani o krok, snad jedině pro peněženku při placení online. Můžete vybírat jakkoli dlouho, třeba do čtyř do rána. Dalším kladem je větší množství produktů na jednom místě. A asi největší výhodou internetových obchodů s módou je filtrování zboží. Když například sháníte kabát, tak si najdete vhodnou stránku, tam si zadáte sekci kabátů a můžete prohlížet. A pokud máte ještě specifičtější požadavky (barva, značka…), většina portálů s tím nemá problém.
Nevýhod tento druh nakupování nemá mnoho, jsou ale o to větší. Prvním problémem je zkoušení oblečení, to mnoho e-shopů nenabízí. Většina vám oblečení pošle zásilkovou službou, kam si zvolíte a pokud vám vybraný kousek nesedne, tak ho, v lepším případě, zdarma pošlete zpět. V horším za to zaplatíte. Druhou nepříjemností jsou reklamace, které nemusí být vždy jednoduché. A poslední nevýhodou může být třeba přebírání zboží. Jak jsem zmínila, můžete si ho nechat poslat domů, což většinou bývá za větší obnos peněz. Je ale možnost nechat si ho poslat na pobočku nebo poštu, to ale pak vyžaduje Vaši další aktivitu.
Ať tak nebo tak, online nákupy jsou velkou módou, a i přes své nedostatky jsou velmi využívány a v rozkvětu. Lze jen hádat, jakým směrem se budou ubírat v následujících letech.