V dnešní době má prakticky každá firma svou vlastní internetovou stránku. Není pochyb o tom, že je to pro ně velmi výhodné. Mnohé z nich dokonce s jejich pomocí prodávají své zboží. Často zde také uveřejňují články o novinkách ve firmě, o případných akcích či nových produktech, které uvedou v blízké době na trh.
Ovšem zdaleka ne vše, co na firemním webu najdeme, nám hned na první pohled připadá jako užitečné. Příkladem může být seznam článků bydesign.cz. V podstatě se jedná o názvy článků, seřazené buď chronologicky či abecedně. A je pravdou, že až tak často na něj nenarazíme. Pokud ano, pak nám většinou účel není příliš jasný. Přesto jej má, a to poměrně důležitý.
Tyto názvy jsou totiž prakticky vždy tvořeny hypertextovým odkazem, který nás po kliknutí na něj přesměruje přímo na daný článek. A to nám rozhodně může pomoci. Jak? Typickým příkladem může být, pokud hledáme informace o nějakém konkrétním výrobku, případně něco o konkrétní události. Díky tomu se nemusíme probírat stránkami s tisíci článků, ale můžeme jednoduše projet jejich seznam, a tak jej najít podstatně rychleji.
To platí zvláště v případě, kdy zde máme možnost onen seznam řadit podle různých kritérií, jako je datum zveřejnění, název či téma. To vše nám hledání značně usnadní. Není tedy pochyb, že se jedná o poměrně šikovné vylepšení. Otázkou však je, jak často jej využijeme. Bude to dost na to, aby to ospravedlnilo jeho údržbu a neustálou aktualizaci? A hlavně, přinese to firmě zvýšení zisku?
Na tyto otázky si musí management odpovědět dřív, než tuto možnost na svůj web implementují. Pak je již totiž poměrně pozdě na to zjistit, že výsledky nejsou ani zdaleka takové, jaké bychom očekávali. A to je i důvod, proč ji na firemních webech příliš často nenajdeme. Firmy zkrátka zjistily, že se jim to nevyplatí – a zbytečné vyhazování peněz žádné firmě neprospívá.