Kdybychom nahlédli do statistik výroby a prodeje obuvi v České republice a zaměřili se na období před deseti, patnácti lety, kolem roku 2010, zjistíme, že převážná většina bot se k nám tehdy dovážela z Číny, a v tuzemsku se výroba udržela zejména u dětské obuvi na základě mnohaleté tradice. Přitom jsme za socialismu byli stále obuvnickou velmocí, nehledě na to, že značku Baťa zná celý svět.
V současné době se situace zlepšila také díky tomu, že se lidé více zajímají i o kvalitu obuvnických výrobků a zejména o aplikaci anatomické stélky, aby obuv nebyla původcem problému, zvaného „plochá noha“. Mnoho výrobků z Asie má stélku plochou a naprosto nevhodnou pro každodenní nošení, stačí si jen uvědomit, že na nohách je každý z nás denně mnoho hodin, a chodidla v takových škrpálech nesmírně trpí.
Máte-li právě vy možnost situaci zlepšit a prodávat v e-shopu nebo dokonce vyrábět kvalitní českou obuv, byla by to záslužná práce, protože trend plochých nohou je opravdu hrozivý a navíc bychom přinesli další pracovní příležitosti i tam, kde je vyšší nezaměstnanost. Proč podporovat dovoz obuvi mnohdy pochybné kvality, když si tu můžeme vyrábět boty ve špičkové kvalitě sami?
Budete potřebovat propagaci
Vyhledat kvalitní českou obuv na Internetu není zrovna snadné, kupříkladu u zdravotních bot tzv. korkáčů s vyměkčenou anatomickou stélkou je tu poměrně málo prodejců, a přitom jsou to nejzdravější přezůvky, které na trhu vůbec existují. Jestliže máte plán, případně s podobným záměrem přichází vaši přátelé, měli byste začít vlastními webovými stránkami, dobře zpracovaným e-shopem a mimo jiné i ošetřeným SEO. Pokud si kladete otázku, zda SEO studio anebo SEO agentura?, můžete oslovit obojí, protože s vaším podnikatelským záměrem si poradí každý takto zaměřený tým. Kromě výhodné pozice pro vyhledávače se zaměří i na PPC reklamu v Brně, která vám prostřednictvím bannerů může přilákat další zákazníky.